Home » » Kenapa bukan Amanah yang tanding?

Kenapa bukan Amanah yang tanding?

Written By Unknown on Saturday 7 November 2015 | 20:21


KOTA BHARU - Pas yakin dapat mempertahankan lapan kerusi Dun Selangor miliknya walaupun bakal ditandingi DAP pada pilihan raya umum akan datang.

Naib Presidennya, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, sebelum ini Pas telah berulang kali menyatakan tidak pernah berganjak daripada perjuangan mengekalkan kerusi milik parti itu termasuklah pada PRU14.

“Kami yakin, insya-ALLAH, Pas mampu kekalkan kerusi tersebut, yang penting semua sayap bergabung dan kuatkan saf untuk hadapi PRU14,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

[ ARTIKEL BERKAITAN: ‎Tanding lapan kerusi, taktik DAP pecah undi Pas ]

Timbalan Pesuruhjaya 1 Pas Kelantan itu mengulas mengenai tindakan DAP yang bercadang bertanding di lapan kerusi Pas di Dun Selangor pada PRU14.

Mengenai kenyataan Pengarah Komunikasi Parti Amanah Negara, Khalid Samad didakwa sebagai berkata, tindakan DAP untuk bertanding kerusi tersebut bukanlah disebabkan kurang yakin dengan Amanah, namun disebabkan hilang keyakinan kepada Pas, kata Mohd Amar :

"Jika benar hilang keyakinan terhadap Pas, maka DAP sepatutnya membuat keputusan sebaliknya dan bekerjasama dengan rakan komponennya dalam Pakatan Harapan itu.

“Kalau hilang keyakinan, dia (DAP) patut bagi laluan kepada Amanah".

Ketika diminta mengulas kenyataan bekas Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa yang mendakwa Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengaku pernah merancang bekerjasama dengan Umno bagi menubuhkan kerajaan perpaduan di Selangor, beliau hanya menjawab ringkas, perkara tersebut perlu dirujuk terus dengan Abdul Hadi
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Besut Geger - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger