Home » » Dewan Pemuda Pas Marang Sokong Pendirian Pemuda Pulau Pinang

Dewan Pemuda Pas Marang Sokong Pendirian Pemuda Pulau Pinang

Written By Unknown on Monday 27 April 2015 | 01:36


MARANG – Dewan Pemuda PAS Kawasan Marang (DPPKM) menyokong pendirian Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang yang mengumumkan untuk ‘merehatkan’ semua jentera dan petugas Pemuda PAS Negeri Pulau Pinang semua gerak kerja sepanjang Pilihanraya Kecil (PRK) Permatang Pauh.

Ketua Pemuda PAS Marang Ustaz Sulaiman Sulong dalam kenyataannya melahirkan kekecewaan atas sikap berdiam diri oleh Ketua AMK Nik Nazmi Nik Ahmad.

kenyataan AMK“DPPKM sepenuhnya menyokong pendirian tersebut (AMK) tidak matang dan tidak mempamerkan akhlak yang tidak terdidik dengan nilai-nilai budi pekerti yang mulia,

“kenyataan AMK Pulau Pinang pada 26 Februari 2015, menghina dan memfitnah Presiden PAS, Tuan Guru Haji Hadi Awang,


“DPPKM turut melahirkan kekecewaan atas sikap berdiam diri oleh Ketua AMK yang dipimpin oleh saudara Nik Nazmi Nik Ahmad yang tidak berupaya untuk memberi kefahaman kepada AMKPP dalam isu ini,”jelasnya.

Sebelum itu, Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang Ustaz Mohd Yusni Bin Mat Piah telah mengambil keputusan untuk merehat seluruh jentera pemudanya ekoran kegagalan AMK memohon maaf.

Menurutnya, pihak Pemuda PAS Pulau Pinang telah memberikan tempoh sehingga hari penamaan calon, 25 April 2015 untuk menyatakan permohonan maaf.

“Tempoh yang diberikan kepada pihak AMK Pulau Pinang sehingga hari penamaan calon, 25 April 2015 untuk menyatakan permohonan maaf telah tamat.

“Pemuda PAS Pulau Pinang dengan ini menetapkan pendirian bahawa semua jentera dan petugas Pemuda PAS Negeri P.Pinang direhatkan dari semua gerak kerja sepanjang Pilihanraya Kecil (PRK) Permatang Pauh.

“Semua bilik gerakan Pemuda tidak akan dibuka sama sekali. Mana-mana premis di bawah seliaan pemuda juga tidak dibenarkan untuk digunakan sepanjang PRK Permatang Pauh ini,”menurut kenyataan Husni yang dikeluarkan pada Ahad 26 April.
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Besut Geger - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger