Home » » FAMA Sasar Hasil Jualan Di Pasar Tani RM35 Juta

FAMA Sasar Hasil Jualan Di Pasar Tani RM35 Juta

Written By Unknown on Sunday 8 November 2015 | 03:08


Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) Terengganu menyasarkan kira-kira RM35 juta hasil jualan di 27 pasar tani seluruh Terengganu sepanjang tahun ini.

Pengarah FAMA Negeri, Hasan Jusoh berkata, FAMA yakin sasaran itu mampu dicapai, kerana perolehan jualan sehingga Oktober lalu sudah melebihi RM33 juta.

Katanya, jumlah itu pastinya berbeza jika dibandingkan dengan perolehan jualan yang dicatat pada tahun lalu iaitu hanya kira-kira RM32 juta.

“Peningkatan jualan hasil pembukaan pasar tani baharu, penganjuran pelbagai aktiviti dan selain kesedaran orang ramai yang mahu mendapatkan barang keperluan murah dan segar,”katanya kepada Teganukita.my.

Mengulas lanjut mengenai Pasar Tani Tepoh, Hasan mengakui pasar tani yang beroperasi April lalu kurang mendapat sambutan.

Katanya, menyedari situasi itu, FAMA dengan kerjasama Persatuan Penjaja dan Peniaga Kecil Tepoh mengambil inisiatif mengadakan pelbagai aktiviti termasuk cabutan bertuah, pertandingan mengubah bunga hidup dan tata hias makanan.

“Pelaksanaan program setiap pagi Sabtu itu dimulakan lebih sebulan lalu dan kesannya cukup membanggakan kerana yang hasil jualan yang diperolehi peniaga semakin meningkat setiap minggu,”katanya.
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Besut Geger - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger