Home » » Pakar patologi turun padang

Pakar patologi turun padang

Written By Unknown on Tuesday 21 April 2015 | 18:48


KAMPUNG RAJA – Sepasukan pakar patologi dari Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala Terengganu bersama pegawai Forensik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) kini ke lokasi kejadian membabitkan seorang anggota Rela terbunuh akibat terkena tembakan di Hutan Kacong dekat Lata Tembakah di sini.



Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Khaled Che Lah berkata, pasukan patologi tersebut yang diketuai Dr Zuraida Md Zainuri ke situ untuk melihat tempat kejadian yang menyebabkan kematian Shamsuddin Derahim, 56, pada Sabtu lalu.

Menurutnya, dua rakan mangsa yang berada ketika kejadian turut dibawa ke lokasi tersebut untuk menunjukkan kawasan kejadian.

“Rakan mangsa yang berusia 47 dan 50 tahun telah menunjukkan semula kawasan kejadian dan memberitahu sekali lagi kronologi kejadian,” katanya yang turut serta ke lokasi tersebut bersama timbalannya, Deputi Superintendan Roslan Hassan.

Khaled berkata, siasatan lanjut sedang dijalankan untuk mengetahui punca  yang menyebabkan mangsa mati tertembak  apabila  beberapa kesan peluru penabur dipercayai daripada senapang patah terdapat pada bahagian depan badan mangsa.

Menurutnya, kedua-dua rakan pula kini ditahan reman selama tujuh hari daripada hari kejadian untuk membantu siasatan.

“Beberapa ujian akan dilakukan termasuk balistrik dalam membantu siasatan kes ini,” katanya.

Dalam kejadian 18 April lalu, Shamsuddin dikatakan bersama dua rakannya itu pergi memburu di hutan tersebut namun kira-kira jam 12.05 tengah malam seorang rakan mangsa (umur 50) terdengar bunyi satu letupan.

Rakannya itu yang dikatakan berada belakang sekali meluru ke arah mangsa dan mendapati mangsa dan seorang lagi rakannya (47 tahun) rebah.

Lelaki tersebut sempat menyuruh mangsa mengucap dua kalimah syahadah dan kemudian meninggal dunia di tempat kejadian namun seorang lagi hanya mengalami kecederaan ringan.
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Besut Geger - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger